Magento Commerce

Skip to Main Content »

Du har ingen varer i din kurv.
Bestilling
View Basket
   
Produkter
Nyhedsbrev

Handels- og leveringsbetingelser

Bestilling

Du bestiller dine vine ved at klikke på ”køb” ud for vinen. De er hermed lagt i din indkøbskurv. Når du har fundet de vine og det antal kasser, du ønsker, skal du klikke på ikonet ”indkøbskurv”. Her skal du tjekke, at din bestilling er korrekt, og du har endvidere mulighed for at øge eller reducere antallet af flasker på din bestilling. Dernæst skal du tjekke, at dine personlige oplysninger er korrekte. Skal vinene leveres på en anden adresse end din egen, f.eks. din arbejdsplads, skal du også udfylde felterne vedr. levering. Herefter vælger du betalingskort og leveringsområde inden for DK. Når du har godkendt din bestilling og vore forretningsbetingelser, gennemfører du betalingen, der foregår via Epays secure ssl server. Bemærk, at du ved markering af feltet ”jeg har læst og accepteret GoodGrape I/S’s vilkår” erklærer dig indforstået med nærværende salgs- og leveringsbetingelser.

Så snart du har afsluttet din bestilling modtager du pr. e-mail en ordrebekræftelse, som vi anbefaler, at du kontrollerer. Har du på et senere tidspunkt brug for en kopi af dine køb kan du hente den via dit login.
 

Persondata politik

For at du kan indgå aftale med os på goodgrape.dk, har vi brug for følgende oplysninger: 

Navn

Adresse 

Telefonnummer 

E-mail adresse 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos GoodGrape I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.  

Kun direktøren for GoodGrape I/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på goodgrape.dk er Ole Madsen/Direktør.

Oplysninger afgivet til goodgrape.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos GoodGrape I/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed, rettes til GoodGrape I/S via e-mail ole@goodgrape.dk. 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.   


Forsalg
Betingelser for forsalg: Bestil nu, beløbet trækkes først på din konto i forbindelse med leveringen når vinen er hjemkommet. Forsalgspriser er inklusiv moms og afgifter. Den forventede hjemkomstdato er anført på forsalgsvinens beskrivelse. Forsalgsvine kan ikke bestilles sammen med lagerførte vine, men må bestilles i en separat ordre. Vine købt på forsalg tages ikke retur og byttes ikke.

Priser
Alle nævnte priser på GoodGrape I/S er pr. flaske inkl. 25 % moms og de i dag gældende afgifter.
 
Om betalingen
Ved køb på GoodGrape I/S vil de informationer, du skal afgive i forbindelse med betaling, blive krypteret, inkl. dine oplysninger om din bankkonto. Køb på GoodGrape I/S kan betales med Visa/Dankort, eDankort, Visa Electron, MasterCard og Maestro.

På goodgrape.dk kan der betales med:

  • Dankort /eDankort 
  • MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, Diners
  • Udenlandsk kortomsætning

Bankoverførsel: Gratis ved overførsel fra Danmark. obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  Læs hvorfor 

Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst ovennævnte. 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra goodgrape.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med goodgrape.dk indgås aftaler på dansk. 

Fragt og levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af ordrens samlede pris.

Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

Ved køb under 500,00 kr. koster forsendelsen altid 49,00 kr.  Ved køb over 500,00 kr. leveres fragtfrit.

Levering sker med ColliCare. Leveringstiden er indenfor 2-3 arbejdsdage.

Levering i postnummer 9990 (Skagen) fragtfrit ved køb over 500,00 kr.

Udlandet

Ordrer der ønskes sendt til udlandet bedes sendt til post@goodgrape.dk, hvor navn, adresse og ønskede varer skal fremgå. Herefter udregner vi en pris baseret på kvantum og destination og sender prisen til dig.

Faktura og følgeseddel
Vi sender en elektronisk faktura til din e-mail adresse. Sammen med vinene får du en følgeseddel uden priser med en oversigt over dine køb, så du straks ved modtagelsen kan kontrollere, at du har modtaget det bestilte. Du kan til hver en tid se tidligere køb via dit login.

Fortrydelses- og Returret

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på goodgrape.dk. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a)     Har modtaget din vare

b)     får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c)     får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller delleveringer.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Når retur- eller ombytningsretten udnyttes, betaler du selv for at sende varerne retur. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 100,00 dkr. 

Returnering skal ske til følgende adresse:

GoodGrape I/S
Vestre Strandvej 4
9990 Skagen

Mod forudgående aftale kan vinen/varer afleveres på følgende adresse:

Holte Vinlager
Vestre Strandvej 4
9990 Skagen

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Meddelelsen skal gives ved at sende en email til post@goodgrape.dk eller meddele pr. telefonnummer 60-950745. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Medsend en kopi af faktura/ordrebekræftelsen, og oplys registreringsnummer og kontonummer på den bankkonto, du ønsker tilbagebetaling til.

Du kan også vælge at benytte vores E-mærkets standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den findes her

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.  


Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på goodgrape.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten er begrænset af vinens naturlige holdbarhed. Visse vine bør jo ikke gemmes i 2 år. Retten dækker ikke skader forvoldt ved forkert opbevaring, eller andre skader, der er påført vinen efter levering.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Det er naturligvis et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger¨

Varen sendes til:

GoodGrape I/S
Vestre Strandvej 4
9990 Skagen

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. 

Brug gerne vores RMA skema her >indsæt link<. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Klageadgang 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Ole Madsen fra GoodGrape.dk på email: ole@goodgrape.dk

Sikkerhed
Alle betalinger på GoodGrape.dk varetages af Quickpay i samarbejde med Teller.

Force majeure & ansvar
GoodGrape I/S er ikke ansvarlig for manglende overholdelse af sine forpligtelser i henhold til nærværende betingelser, dersom dette skyldes faktorer, som GoodGrape I/S ikke er herre over.

GoodGrape I/S er ikke erstatningsansvarlig overfor køber eller nogen tredjepart for indirekte skader eller følgeskader, for tab af data, for omkostninger, for tab af avance, for indtægter eller forretninger, hvordan dette end måtte være forårsaget medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.